Rendszerünket úgy fejlesztettük ki, hogy önálló megoldásként is percek alatt használatba vehető és alkalmazható legyen mindenki számára, de rugalmasan összeköthető az Ön meglévő könyvelési vagy vállalatirányítási szoftverével is. A leltározási folyamat elvégezhető vonalkódolvasóval egybeépített adatgyűjtők, használatával, de akár egy számítógépen is. Tetszőlegesen paraméterezhető lekérdezés, statisztikai lehetőségeket nyújtunk, az adatok több formátumban is exportálhatók.

Funkciók

  • Törzsadatkezelés, felhasználókezelés, jogosultságkezelés
  • Tetszőleges raktári vagy helystruktúra kialakítása
  • Tetszőleges csoportosítási struktúra
  • Készletimport külön adatbázisból vagy korábbi leltározás eredményéből
  • Egyedi vagy ismétlődő azonosítók használata
  • Tárgyieszköz leltározás
  • Raktári leltározás mennyiségek rögzítésével
  • Lekérdezések, statisztikák
  • Hiány és többlet lista
  • Listák exportálása PDF, Excel, text formátumban


Adatkezelés

A termékek vagy eszközök törzsadatait átvehetjük az Ön rendszeréből, de akár teljesen új adatbázist is kialakíthat pillanatok alatt. A törzsadatok szerkesztése rugalmasan támogatott, akár több forrásból is összeállíthatja a teljes halmazt. A termékeket csoportokba rendezheti, a termékcsoportok felépítése fa struktúrájú és tetszőleges mélységben kialakítható. Amennyiben Önnek speciális, vállalatához vagy nyilvántartásához igazodó adatokra is szüksége van az azonosításhoz, azt gyorsan implementáljuk és Önhöz igazítjuk.

Egy alkalmazáson belül tetszőleges számú és struktúrájú helyet kezelhet. Ha tárgyieszköz leltározást szeretne, akkor telephelyenként, épületenként, helyiségekenként, akár polconként vagy bármilyen osztásban kialakíthatja a rendszerét, tetszőleges struktúrába rendezve a helyeket. Raktári nyilvántartás esetén akár vállalatirányítási rendszeréhez is csatlakozhatunk és importálhatjuk a teljes raktári struktúráját, amit tetszőlegesen ötvözhetünk egyéb, manuális módon megadott helyekkel.

Felhasználókat kezelünk, mindenkinek külön állíthatjuk, hogy helyenként és leltáranként milyen jogosultsággal rendelkezik.

Azonosítás

Az azonosításhoz használhatunk vonalkódokat, vagy akár RFID bélyegeket is, amennyiben korszerű megoldásra van szüksége. Tanácsadást nyújtunk a megfelelő típus kiválasztásához, az egyes rögzítendő felületekre vonatkozó teszteléseket elvégezzük, így Ön a legjobb megoldást kapja minden esetben. Időjárásálló, mosható, kis helyen is elférő vagy műanyag alapú címkére van szüksége? Nem gond, mindig a legmegfelelőbbet kapja tőlünk! Ha saját címkékre van szüksége, akkor címkenyomtatót ajánlunk, melynek segítségével Ön állathatja elő tetszőleges méretben és formátumban a leltárcímkéket. Mindemellett megrendelheti külön is saját címkéit, amit mi gyártunk le az Ön számára.

A megoldás része egy központi szoftver és adatbázis, melyben a törzsadatkezelések és a leltárak kezelése, valamint kiértékelése történik meg. Mellette maga a leltározás kézi adatgyűjtő eszközökön zajlik, melyekben beépített vonalkódolvasó, vagy RFID bélyegek olvasására alkalmas berendezés található. Nem szükséges leltárív, nincsenek papírhalmok, minden digitálisan történik, csak leolvassa a kódot, esetleg megadja a mennyiséget és kész.

Mikor válasszak RFID technológiát?

Általában akkor javasoljuk, ha az egyes tételek leolvasása nehezen megoldható, vagy túl sok időt venne igénybe a leolvasásuk. Ha nincs rálátásunk a leolvasandó felületre, vagy rejtett helyeken található, amit azonosítanunk kell, akkor az RFID technológia előnyösebb választás.

Előnyös lehet akkor is, ha minél gyorsabban szeretnénk a leltározást befejezni, egy RFID bélyegekkel rendelkező szobában pl. elég leolvasni a helyiség azonosítóját, majd körbejárni a szobát: az eszköz beolvas minden, a hatósugarában lévő bélyeget és néhány másodperc alatt teljes listát kaphatunk az adatgyűjtő eszközön. Ezzel a módszerrel könnyen és gyorsan elvégezhető egy nagy leltár. Hátránya azonban, hogy bélyegek drágábbak, mint egy vonalkódos címke, illetve fémes felületeken speciális előkészítést is igényelhet.

Hogyan történik a bevezetése?

Első lépcsőben kialakítjuk a helyek és törzsadatok rendszerét. Ehhez az adatok felvihetők ad-hoc módon is, vagy átvesszük meglévő rendszeréből a termékeket, tárgyakat. Ha van már meglévő egyedi azonosítója ezeknek, akkor azokat is használhatjuk, de egy adott eszközhöz tetszőleges számú vonalkód is rendelhető, tehát akár több kódot is hozzá tudunk rendelni egy termékhez.

Kinyomtatjuk és felragasztjuk a címkéket, aztán következhet egy leltározási folyamat megnyitása, csatlakozás ehhez a folyamathoz a kézi adatgyűjtők segítségével és az adatok leolvasása, azaz maga a leltározás. Kézi vonalkódolvasó és laptop használata is támogatott, tehát bármilyen módszerrel rögzítheti az adatokat.

Leltározás közben folyamatosan nyomon követhető, hogy milyen tételek kerültek rögzítésre, mik azok, amelyeket már leleltároztunk és mik várnak még feldolgozásra. A folyamat közben és a végén is lekérdezhető egy hiány-többlet lista, amely megmutatja, hogy mit kell még megtalálnunk, vagy mik tűnhettek el készletről.

Ha szükséges, ki tudjuk egészíteni a folyamatot vándorlásfigyeléssel, azaz lekérdezhetők, hogy egy adott eszköz időben mikor, melyik helyen volt fellelhető.

Szolgáltatások

  • Egyedi igényei vannak?
    Nem probléma, mondja el nekünk, mi pedig egyedi szoftverfejlesztés keretein belül megvalósítjuk azokat!
  • Nincs elég embere a leltárhoz?
    Nem gond, igény szerint saját munkaerő vagy külső segítség bevonásával megoldjuk Ön helyett az egész folyamatot, Önnek csak felügyelnie kell a haladást! Kapcsolatban állunk a vezető munkaerő-kölcsönző és diákmunkaerőt biztosító partnereinkkel, akik hatékony munkaerőt biztosítanak nagyobb leltározási folyamatok végrehajtásához is!
  • Nincs eszköze vagy nem akarja megvásárolni?
    Eszközbérleti konstrukcióban biztosítani tudjuk a leltározáshoz szükséges eszközöket:
    • címkéket,
    • címkenyomtatókat,
    • adatgyűjtőket,
    • RFID eszközöket,
    • akár számítógépeket is,
    • ha nincs szervere, akkor felhőalapú adatbázist is tudunk biztosítani a folyamatokhoz.